Yapmış olduğumuz çalışmamızda amacımız cep telefonu, bilgisayar ve tabletle oynanan oyunların lise öğrencileri üzerindeki akademik, sosyal ve psikolojik etkisini araştırmak ve bunların öğrenciler üzerinde oluşturduğu durumları belirlemektir. Araştırmamızda ifade ettiğimiz problemimiz ve genel amacımız doğrultusunda çalışmamızın evrenini 2023- 2024 eğitim-öğretim yılında Samsun’da bulunan 4 farklı lise düzeyinde öğrenim görmekte olan öğrencilerdir. Bu doğrultuda bu okullarda öğrenim gören 9.,10. ve 11. sınıfta okuyan öğrencilerden 625 öğrenci gönüllük esasına göre seçilerek çalışmalarımız yapılmıştır. Araştırmamızda veri elde etme için, öğrenci hakkında bilgi elde etme formumuz ve veri toplama aracı olarak hazırlamış olduğumuz 10 adet anket sorularımızdan oluşan anketimiz kullanılmıştır. Elde edilen bilgiler SPSS programı ile incelenmiş ve tablo haline getirilmiş ve açıklanmıştır.
Our aim in our study is to investigate the academic, social and psychological effects of games played on mobile phones, computers and tablets on high school students and to determine the situations they create on students. In line with our problem and general purpose stated in our research, the population of our study is the students studying at 4 different high school levels in Samsun in the 2023-2024 academic year. In this regard, 9th and 10th grades studying in these schools. Our studies were carried out by selecting 625 students from the 11th and 11th grades on a voluntary basis. To obtain data in our research, our form to obtain information about the student and our survey consisting of 10 survey questions that we prepared as a data collection tool were used. The information obtained was examined with the SPSS program, tabulated and explained.