Türk Müziği formları içinde unutulmaya başlamış olan kârlar, diğer sözlü formlara nispetle çoğunlukla daha hacimli olup içerik bakımından da makam/usul ve geçkilerinin sıkça kullanıldığı büyük formlu eserlerdir. Türk müziği repertuvarı içinde onlarca örneği bulunan kârların, ilk evre örneklerinin bir kısmı tahrifata uğramış olsalar dahi günümüze kadar ulaşabilmişlerdir. Bugün elimizde altmış civarı kâr notası bulunduğu düşünüldüğünde, eski fasıl mecmualarında ancak güftelerine ulaşma imkânı bulabildiğimiz çok sayıda kâr’ın da unutulduğu anlaşılmaktadır. Müzik kültür mirasımızın en önemli formlarından olan Kârlar, eski dönemlerde gördüğü rağbeti de zamanla kaybetmekte ve sıklıkla icra edilen formlar arasında yer alamamaktadır. Bu çalışmada notası elimizde mevcut kârların ilk evreden son evreye kadarki tüm örnekleri biçim yapısı ve değişkenleri bakımından incelenmeye çalışılmıştır. Böylelikle kâr formuna yönelik elde edilen veriler analiz edilerek formun biçim özelliklerine ilişkin benzerlik ve farklılıklar ortaya konmuştur. Elde edilen sonuçlar, yazılı kaynaklarda kâr formuna yönelik yapılmış olan kuramsal veriler ile karşılaştırılmış ve hipotez çerçevesinde Kâr Formu’nun biçim yapısına yönelik bilimsel yargılarda bulunulmuştur.
Kârs, which have begun to be forgotten in Turkish Music forms, are mostly more voluminous compared to other forms and are large form works in which maqam and rhythm transitions are frequently used in terms of content. Kârs, of which there are many examples in our repertoire, have survived to the present day, although some of the early examples have been tampered with. Considering that we have around sixty kâr notes today, it is understood that a large number of kârs, whose lyrics we could only find in the old magazines, were forgotten. Kârs, which is one of the most important forms of our musical cultural heritage, loses its popularity over time and cannot be among the forms that are frequently performed. In this study, all examples of current profits from the first period to the last period have been tried to be examined in terms of form structure and variables. Thus, the data on the kâr form were analyzed, and the similarities and differences in the form characteristics of the kârs were revealed. The results obtained were compared with the theoretical data on the kâr form in written sources and scientific judgements were made about the form structure of the Kâr Form in line with the hypothesis.