Peyzaj mimarlığı bir alanın kullanıcı istek ve ihtiyaçları doğrultusunda kullanım amacına göre dış mekan etkinliklerinin belirlenmesine dayanır. Sonucunda belirlenen etkinliklere mekan tasarlayan ve uygulayan meslek disiplindir. Bu meslek disiplini gelişimini eğitim döneminde başlatarak çalışma hayatında da devam ettirmektedir. Peyzaj mimarlığı eğitiminde gelişim dersler kapsamında ele alınan çevre tasarım projeleri ile devam etmektedir. Çevre tasarım projeleri çevreye bakmayı, kullanıcıyı öğrenme ve görsel olarak çevreden alınan bilgileri deneyimleyerek sentezleme yöntemine başvurur. Ders kapsamında öğrenciler çalışma alanında problemini belirlendikten sonra çözümüne yönelik senaryolar geliştirmektedirler. Senaryolarla birlikte bütünleşerek devam eden tasarım süreci, öğrencilerin kullanıcıları için özel ve genel kullanım alanı etkinlikleri belirlenmektedir. Bu çalışmada KTÜ Peyzaj Mimarlığı Bölümü 2. Sınıf öğrencilerinin Çevre Tasarım Proje-2 dersi kapsamında gerçekleştirilen Tek konut projelerinde senaryo gelişim aşamalarını tespit etme amacıyla yapılmıştır. Bunun amaçla ders grup öğrencileri ile açık uçlu anket yöntemi yapılmıştır. Oluşturulan senaryoların etkinlik çeşitliliğini belirlemedeki önemi ve başarısı değerlendirilmiştir. Aynı zamanda çıkan sonuç ürünlerinde kullanıcıları için kullanım alanları ve etkinlikleri oluşturulan senaryolar kapsamında değerlendirilmiştir.
Landscape architecture is based on the determination of outdoor activities according to the purpose of use in line with the user's wishes and needs. It is the professional discipline that designs and implements spaces for the activities determined as a result. This professional discipline starts its development during the education period and continues in the working life. Development in landscape architecture education continues with environmental design projects that are handled within the scope of the courses. Environmental design projects employ the method of looking at the environment, learning the user and visually synthesizing the information received from the environment. Within the scope of the course, students develop scenarios for the solution after determining the problem in the field of study. The design process, which continues by integrating with the scenarios, determines special and general use activities for students' users.