YENİ MEDYA MECRALARINDAKİ LÜKS KADIN DIŞ GİYİMİNİN RENK BAĞLAMINA GÖRE KARŞILAŞTIRILMASI (GUCCI VE DIOR ÖRNEĞI)

Author :  

Year-Number: 2021-Cilt 6 Sayı 32
Language : null
Konu :
Number of pages: 1976-1982
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

İnsanoğlunun sosyalleşme ihtiyacı, kitle iletişim araçlarının yaygın kullanımı ile birlikte farklı bir yöne evrilmiştir. Kendini ve yaşadığı dünyayı kavramaya çalışan birey, bilginin peşine düşerek, elde ettiği bilgiyi medya ortamları üzerinden daha hızlı ve etkin bir şekilde yayarak, toplumun ve yaşadığı evrenin bir parçası haline gelmiştir. Teknolojinin hızlı gelişimi birçok alanda olduğu gibi geleneksel medyanın da formunu değiştirmiş, bireyi pasif tüketici konumundan aktif üretici pozisyonuna taşımıştır. Bu nedenle geleneksel medya kavramının hızlı değişimi ve bilgisayarların medya ortamlarında üstlendiği aktif rol dijital mecralarda da farklı alternatifler yaratmıştır. Bu alternatiflerin toplamı olarak karşımıza çıkan yeni medya kavramı; bilgisayarların işlem gücü olmadan oluşturulamayacak ortamlara verilen genel bir addır. Genellikle dijital olan yeni medya mecraları hedef kitleleri arasında etkileşim olanağı sunmaktadır. Belirli bir zümreye ait olduğu bilinen lüks moda giysileri gelişen teknoloji ile yeni medyanın sunduğu imkanlardan yararlanarak tüketicilerinin beklentilerini daha fazla karşılayabilmektedir. Lüks moda markalarının yeni medya üzerinden aktüeli yakalamasında renk kavramının önemli olduğu bilinmektedir. Bu çalışmada iki lüks moda markasının 2021-2022 yılı kış kreasyonu dikkate alınarak incelenmiştir. Çalışmada moda sektörünün üst segmenti olarak nitelendirilen lüks markaların yeni medya mecralarındaki tasarımlarında kullandıkları renklerin insan psikolojisine etkileri güncel bakış açısıyla incelenmesi hedeflenmiştir.

Keywords

Abstract

The need for socialization of mankind has evolved in a different direction with the widespread use of mass media. The individual who tries to comprehend himself and the world in which he lives has become part of society and the universe in which he lives by pursuing information and spreading the information he obtains more quickly and effectively through media environments. The rapid development of technology has changed the form of traditional media as in many areas, moving the individual from passive consumer position to active producer position. Therefore, the rapid change of the concept of traditional media and the active role of computers in media environments have created different alternatives in digital media. The concept of new media, which comes across as the sum of these alternatives; is a generic name given to environments that cannot be created without the processing power of computers. is. New media channels, which are usually digital, offer the possibility of interaction between their audiences. Luxury fashion garments, which are known to belong to a certain group, can more meet the expectations of their consumers by taking advantage of the opportunities offered by new media with the developing technology. It is known that the concept of color is important in the capture of the currentity of luxury fashion brands through new media. In this study, the winter creation of two luxury fashion brands for 2021-2022 was examined. In the study, it is aimed to examine the effects of the colors used by luxury brands, which are considered as the upper segment of the fashion industry, in their designs in new media media from a current perspective.

Keywords


  • Altın Ş. & Çiçek, B. (2019). Ev Dekorasyonunda Kullanılan Renklerin Tüketicilerin Satın Alma Davranışına

  • Altın Ş. & Çiçek, B. (2019). Ev Dekorasyonunda Kullanılan Renklerin Tüketicilerin Satın Alma Davranışına Etkisi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 11(4), 3430-3447.

  • Becer, E. (2005). İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara.

  • Çeken, B., Akengin, G. & Yıldız, E. (2016). Logo Değişiminin Kurumsal Kimlikle Bağlantısı: 2015 Yılında Kimlik Tazeleyen Marka Yörsan Örneği. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 5(25), 1401-1411.

  • Danziger, P. (2004). Let them eat cake: marketing luxury to the masses - as well as the classes. Dearborn Trade Publishing.

  • Demirdöğmez, M.(2021). Girişimcilerin (İşletmelerin) Kullandıkları Renkler ve Pazarlamada Renk Psikolojisi, Dijital Communication Journal, 4(5),92-105.

  • Efendioğlu, M. (2004). “Reklâmların İnsan Psikolojisine Etkileri ve Renk Faktörü”, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.

  • Fogg, M. (2014). Modanın Tüm Öyküsü, Hayalperest Yayınları, İstanbul.

  • Gence, C. & Orhon, B. (2006). Temel Sanat Eğitimi, Gerhun Yayıncılık, Ankara.

  • Geray, H. (2002). İletişim ve Teknoloji Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları, Ütopya Yayınevi, Ankara.

  • Giddens, A.(2005). Sosyoloji,Haz.: Cemal Güzel, Ayraç Yayınları, Ankara.

  • Godey, B., Lagier, J. and Pederzoli, D. (2009). A measurement scale of ‘aesthetic style’ applied to luxurygoods stores. International Journal of Retail & Distribution Management, 37(6), 527-537. 27 Kasım 2021 tarihinde https://doi.org/10.1108/09590550910956250 adresinden erişildi.

  • Kalmık, E. (1950). Renklerin Armoni Sistemleri, Cumhuriyet Matbaası, İstanbul.

  • Kamış, T. (1994). “Ürünü Renk Satar Teorisi ve Bu Gün”, Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.

  • Kireçci, A.N. (2015). “Giyim Modasında ‘Yeni Lüks’ ve Genç Tüketicilerin Davranışlarına Etkisi”, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.

  • Koca, E., & Fatma, K. (2008). Çalışan kadınlarn giysi seçimleri ve renk tercihleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 24(24).

  • Madden,T.J., Hewett, K., & Roth, M. S. (2000). “Managing Images in Different Cultures: A Cross-National Study of Color Meanings and Preferences” Journal of International Marketing, , 8/4.

  • Maden, D. (2014). “Lüks Marka Yönetimi: Lüks Tüketim Motivasyonuna Yönelik Bir Analiz”, Doktora Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.

  • Marketing Türkiye (2004). “Pazarlamanın Renkli Dünyası”, Yıl:2, Sayı: 46, 15 Şubat Manovich, L. (2001). The Language of New Media: MIT Press. USA

  • McLuhan, M. & Fiore, Q. (1967). The Medium is the Massage: An Inventory of Effects. Corte Madera.CA.: Gingko.

  • McLuhan, M. (2002). Understanding Media: The Extensions of Man. Cambridge: MIT Press. Müller, N. (2010). Media Evolution. Hamburg.

  • Öcel Y. & Arslan H. M. (2018), Hazır Giyim Ürünlerinde Tüketicilerin Demografik Özellikleri İle Renk Algılarının Değerlendirilmesi, BMIJ, (2018), 6(3): 154-170.

  • Öztuna, H.Y. (2007). ”Temel Tasarım Öğeleri: Renk”, Grafik Tasarım – Görsel İletişim Kültürü Dergisi Sayı: 8.

  • Uçar,T.F. (2003). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Kitabevi, İstanbul.

  • Van Dijk, J. (2004). “Digital Media”, Te Sage Handbook of Media Studies, John D.H. Downing, Denis McQuail, Philip Schlesinger, Ellen Wartella (Eds.) London: Sage, 145-163.

  • Url 1. Hayatimızda renklerin önemi,2004, http://www.grafiturk.com/modules.php?name=News&file= print&sid=168 (01.11. 2021).

  • Url 2. Bej rengin önemi, 2021,https://tr.thpanorama.com/articles/cultura-general/color-beige-significado-y- caractersticas-principales.html (28.10.2021).

  • www. dior.com (29.10.2021).

  • www. gucci.com (29.10.2021).

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics